שמירה על סביבה משרדית נקייה והגיינית חשובה לרווחה, לפרודוקטיביות ולבריאות של העובדים. חלל עבודה נקי משפר את האטרקטיביות הכוללת של המשרד וכדי לנקותו באופן יסודי חשוב לנקוט בעשייה שיטתית. לפניכם חמישה טיפים חשובים אשר יבטיחו כי משרדכם יישאר מצוחצח ומזמין בכל עת.

1. לוח זמנים

אחד ההיבטים החשובים ביותר של שמירה על משרד נקי הוא קביעת לוחות זמנים קבועים לניקיונות. בלוח הזמנים צריך להופיע תיאור של משימות ספציפיות שיש לבצע ובאילו מועדים. לדוגמא, שגרה יומית, שבועית וחודשית. משימות קבועות כוללות ריקון פחי אשפה, שאיבת אבק וחיטוי משטחים הנמצאים בשימוש תכוף. 

לוח זמנים מתוכנן היטב מבטיח שלא מתעלמים משום דבר ושכל המשימות מתבצעות באופן עקבי.

2. שימוש בחומרי ניקוי נכונים

בחירת חומרי ניקוי מתאימים חיונית להשגת ניקוי יסודי. משטחים וחומרים שונים דורשים פתרונות ניקוי ספציפיים. לדוגמא, חומרי חיטוי נחוצים כדי להפטר מחיידקים באזורים בהם נוגעים לעיתים קרובות כמו ידיות של דלתות, מתגי תאורה ושולחנות וכמובן השירותים.

חשוב גם שהחומרים לא יהרסו שום משטח או ריפוד ויהיו מותאמים היטב לכל רגישות של כל גימור.  

בעת ניקיון משרדים בתל אביב, נהוג להשתמש במטליות מיקרופייבר וכדאי שיהיו במשרד בנוסף למגבים ושואבי אבק שיאפשרו להגיע לכל האזורים ביעילות ולנקותם באופן יסודי. 

5 טיפים לניקוי יסודי של מבני משרדים

3. להשקיע באזורים עם תנועה ערה

אזורים בהם תדירות התנועה היא גבוהה נוטים לצבור מהר יותר  לכלוך וחיידקים. אזורים אלו כוללים את הכניסה למשרד, מקומות בהם עושים הפסקה, מטבח, שירותים וחללים משותפים. חשוב מאוד למקד את תשומת הלב במקומות הללו ולנקות אותם לעיתים קרובות.

כך גם לגבי הלובי, חדרי המתנה המיועדים ללקוחות או חדרי מדרגות. אלו מקומות קריטיים שחייבים כל העת להיות נקיים כדי ליצור רושם חיובי על המבקרים. 

4. שמירה על היגיינה אישית

בנוסף לניקיון הסביבה המשרדית, העובדים עצמם חייבים להקפיד על היגיינה אישית ומומלץ להביא למודעותם את נושא האחריות האישית על הניקיון. לא להשאיר ניירות פזורים, שאריות אוכל או שולחנות אישיים מסודרים, להקפיד על שטיפת ידיים ולהשתמש בחומרי חיטוי. 

בין היתר יש להקפיד על ריקון האשפה. ניקיון של משרד לא יהיה מושלם אם לא תהיה הקפדה על ריקון האשפה והיא תיערם לה באין מפריע. אשפה מצטברת גורמת לריחות לוואי לא נעימים, מושכת מזיקים וחרקים והטיפול בה חייב להיות בתדירות גבוהה. 

5. לשכור חברת ניקיון מקצועית

בעוד צוות העובדים שומר על ניקיון העמדות האישיות שלו, חברת ניקיון משרדים מקצועית תעשה את כל הניקיון המקצועי הנדרש באופן שוטף.

לחברת ניקיון יש את המקצועיות, הציוד והמוצרים המתאימים לניקוי יסודי של משרדים. היא יכולה להתמודד עם משימות שונות שלעיתים קרובות מתעלמים מהן או שדורשות תשומת לב מיוחדת כגון ניקוי שטיחים, ניקוי ריפודים ואבק ברמה גבוהה, ניקוי שירותים ומטבח באופן יסודי ועוד. 

לסיכום

סביבה משרדית אשר מנקים ביסודיות היא לא רק נעימה ומושכת מבחינה חזותית אלא תורמת גם לסביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית יותר. על ידי ביצוע חמשת הטיפים שציינו, ניתן לשמור על רמת ניקיון גבוהה במשרד. 

חשוב להבנות לוח זמנים מסודר למשימות הניקיון הקבועות, להשתמש בחומרי ניקיון מתאימים ולשים לב לאזורים רגישים בהם יש תנועה ערה. על העובדים להקפיד על היגיינה אישית כדי שכל המשרד ישמור על חזות אסתטית ומסודרת ותמיד כדאי לשקול לשכור מנקים מקצועיים. כך ניתן להבטיח שחלל המשרד יישאר במצב נקי ומבריק ויספק סביבה פרודוקטיבית ונעימה.